Zmiana w zakresie obsługi wniosków o wydanie materiałów z PZGiK
7 Grudnia 2021Informujemy, że od dnia 1.01.2022 r. rekomendowaną formą składania wniosków o udostępnienie danych z zasobów (wypisy, wyrysy oraz inne materiały PZGiK) jest złożenie wniosku przez Portal Interesanta. Portal znajduje się pod adresem: https://sbl.webewid.pl:9443/e-uslugi/portal-interesanta .
Wypełniając wniosek poprzez Portal Interesanta zostaje wypełniony obowiązek podpisania dokumentu Podpisem Zaufanym (art. 14 § 1a KPA) dzięki integracji e-usługi z Profilem Zaufanym.
Składając zamówienie za pomocą Portalu Interesanta, nie należy wybierać formy przekazania dokumentów na e-mail. Ze względu na przyjęte procedury dla przesyłanych danych, przygotowane pliki udostępniane są tylko za pośrednictwem systemu w którym wpłynął wniosek.
Sposób komunikacji z podmiotami publicznymi został określony w art. 63 KPA, w związku z powyższym należy złożyć wniosek w formie przewidzianej prawem, w przeciwnym wypadku sprawa zostanie pozostawiona bez rozpoznania. W związku z powyższym od dnia 1.01.2022 r. Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej nie będzie realizował wniosków przesłanych za pośrednictwem poczty internetowej e-mail.
Jednocześnie informujemy, że wnioski na udostępnienie danych z zasobu można składać osobiście lub za pomocą poczty tradycyjnej wysyłając na adres Urzędu.
Art 14 §1a KPA: "(...) Pisma utrwalone w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną organu administracji publicznej ze wskazaniem w treści pisma osoby opatrującej pismo pieczęcią."
Podobne wiadomości:
- Przypominamy o zmianie rachunków bankowych. 2022-02-23
- Zmiany w Portalu Interesanta 2021-12-27