• ul. św. Kingi 1
    43-155 Bieruń
    +48 32 226 91 00
  • Godziny pracy: Poniedziałek: 7:30 - 17:00
    Wtorek - Czwartek: 7:30 - 15:30
    Piątek: 7:30 - 14:00
Strona główna/Portal Oświatowy/Załatwianie spraw/Placówki niepubliczne - wykreślenie

Placówki niepubliczne - wykreślenie

Wykreślenie wpisu z ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Starostę Bieruńsko-Lędzińskiego

Podstawa prawna
  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j.: Dz.U. z 2023 r., poz. 900 z późn. zm.) - art. 169 ust. 1

dodatkowe informacje

Wpis do ewidencji podlega wykreśleniu w przypadkach:

  • niepodjęcia działalności przez szkołę/placówkę w terminie wskazanym w zgłoszeniu do ewidencji,
  • prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej, prowadzącej szkołę/ placówkę, prowadzenia działalności oświatowej,
  • stwierdzenia, w trybie nadzoru pedagogicznego, że działalność szkoły/placówki lub organu prowadzącego tę szkołę/placówkę jest niezgodna z przepisami ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty, wydanych na ich podstawie rozporządzeń lub statutem, w szczególności, gdy:

- nie jest wypełnione zobowiązanie, o którym mowa w art. 168 ust. 4 pkt. 6 ustawy Prawo Oświatowe,

- nie są spełnione warunki funkcjonowania szkoły określone zgodnie z art. 178 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe

- jeżeli szkoła/placówka lub osoba prowadząca szkołę/placówkę w wyznaczonym terminie nie zastosowała się do polecenia organu sprawującego nadzór pedagogiczny, o którym mowa w art. 180 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe,

  • dokonania wpisu z naruszeniem prawa,
  • zaprzestania działalności przez szkołę/placówkę przez okres dłuższy niż 3 miesiące.
Wymagane dokumenty
  • Wniosek o wykreślenie niepublicznej szkoły lub placówki oświatowej z ewidencji prowadzonej przez Starostę Bieruńsko-Lędzińskiego
Formularze do pobrania
  • Wniosek o wykreślenie niepublicznej szkoły lub placówki oświatowej z ewidencji prowadzonej przez Starostę Bieruńsko-Lędzińskiego
Opłaty

brak

Termin załatwienia sprawy

W ciągu 30 dni.   

 

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Edukacji Starostwa Powiatowego w Bieruniu, ul. św. Kingi 1, pok. 219, tel. +48 32 226 91 66/67

Godziny pracy
  • poniedziałek: 7:30-17:00
  • wtorek-czwartek: 7:30-15:30
  • piątek: 7:30-14:00
Uwagi

Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji i jest równoznaczne z likwidacją szkoły/placówki.

Osoba prowadząca szkołę/placówkę może ją zlikwidować z końcem roku szkolnego. W tym przypadku osoba prowadząca szkołę/placówkę jest zobowiązana co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji zawiadomić o zamiarze i przyczynach likwidacji rodziców uczniów, organ prowadzący, który dokonał wpisu do ewidencji oraz gminę, na której terenie jest położona szkoła/ placówka.

Dokumentację przebiegu nauczania zlikwidowanej szkoły przekazuje się organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny, w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia likwidacji. Po zakończeniu likwidacji wpis do ewidencji ulega wykreśleniu.

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”) informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Starosta Bieruńsko-Lędziński z siedzibą w Bieruniu (43-155) przy ul. św. Kingi 1, e-mail: starosta@powiatbl.pl.
  2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym możesz się kontaktować w siedzibie administratora danych osobowych lub poprzez e-mail:
  3. Twoje dane osobowe przetwarzane będą do celów związanych z wykreśleniem szkoły lub placówki z ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez starostę bieruńsko-lędzińskiego oraz rejestru szkół i placówek oświatowych RSPO. Podstawę przetwarzania danych osobowych w tym celu stanowi 169 ustawy Prawo oświatowe oraz art. 34 ustawy o systemie informacji oświatowej.
  4. Odbiorcami Twoich danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, tj. Ministerstwo Edukacji. Odrębną kategorię odbiorców, którym będą ujawnione Twoje dane są podmioty uprawnione do obsługi doręczeń oraz podmioty działające za zlecenie administratora w zakresie użytkowanych
    w Urzędzie systemów informatycznych.
  5. Twoje dane osobowe będą przechowywane zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  6. Zgodnie z RODO przysługuje Ci prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, do ich sprostowania jeżeli są nieprawidłowe, do usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, do wniesienia skargi do Prezesa UODO (uodo.gov.pl), gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza obowiązujące w tym zakresie, przepisy prawa.
  7. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce przed jej wycofaniem.
  8. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Nie podanie danych wiąże się pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
Kategoria: Placówki niepubliczne - wykreślenie [1]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
docx 2022-02-01 Wniosek o wykreslenie niepublicznej szkoly lub placowki z ewidencji prowadzonej przez Starostę Bieruńsko-Lędzińskiego.docx
ilość pobrań: 40
Wniosek o wykreslenie niepublicznej szkoly lub placowki z ewidencji prowadzonej przez Starostę Bieruńsko-Lędzińskiego.docx 19.08KB -
do góry