Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że w siedzibie Starostwa Powiatowego w Bieruniu mieści się biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów (pok. 107).
Do zadań i uprawnień rzecznika konsumentów należy w szczególności:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów;
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów i praw konsumentów;
- udzielanie konsumentom pomocy przy dochodzeniu roszczeń na drodze sądowej;
- współdziałanie z Prezesem UOKiK, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
- składanie wniosków o zmianę lub stanowienie prawa miejscowego w sprawach ochrony konsumentów.
Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów otwarte jest w godzinach pracy urzędu:
pon 7:30 -17:00
wt - czw 7:30 -15:30
pt 7:30 - 14:00
Telefon: 32 226 91 75, 32 226 91 77