• ul. św. Kingi 1
    43-155 Bieruń
    +48 32 226 91 00
  • Godziny pracy: Poniedziałek: 7:30 - 17:00
    Wtorek - Czwartek: 7:30 - 15:30
    Piątek: 7:30 - 14:00

Azbest

Zarząd Powiatu Bieruńsko-Lędzińskiego ogłasza nabór wniosków na usunięcie i unieszkodliwienie w 2024 r. odpadów zawierających azbest, zeskładowanych na posesji osób fizycznych, zlokalizowanych na terenie powiatu bieruńsko-lędzińskiego.

Jeżeli jesteś Właścicielem/Zarządcą nieruchomości na której są zeskładowane odpady zawierające azbest możesz ubiegać się o bezpłatny odbiór i unieszkodliwienie tych odpadów.

Zasady odbioru i unieszkodliwiania zeskładowanych odpadów zawierających azbest
z nieruchomości będących własnością osób fizycznych” zwane dalej „Zasady odbioru …” zostały uchwalone przez Zarząd Powiatu Bieruńsko-Lędzińskiego uchwałą nr 51/15 z dnia 26 stycznia 2015 r. zmienione uchwałą nr 375/20 z dnia 13 marca 2020 r. oraz uchwałą nr 1542/23 z dnia 19 grudnia 2023 r.

Bezpłatny odbiór zeskładowanych odpadów zawierających azbest przysługuje osobom fizycznym mającym tytuł prawny do nieruchomości zlokalizowanych na terenie powiatu bieruńsko-lędzińskiego.

Warunki bezpłatnego odbioru azbestu

  • złożenie wniosku
  • spełnienie wymogów formalnych określonych w „Zasady odbioru …”.

Celem złożenia wniosku należy:

  • pobrać i wypełnić wniosek oraz te oświadczenia które odpowiadają Państwa sytuacji:
  1. wniosek dla osób fizycznych
  2. oświadczenie osoby fizycznej nie będącej przedsiębiorcą
  3. oświadczenie osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą
  4. oświadczenie wynikające z §3 pkt.1 „Zasady odbioru …”
  5. oświadczenie wynikające z §3 pkt. 2 „Zasady odbioru …”
  • zapoznać się z dokumentami dołączonymi do wniosku:
  • „Zasady odbioru …”
  • klauzula informacyjna - RODO

Informacje ogólne

Dokumenty, o których mowa powyżej, można pobrać również w Starostwie Powiatowym w Bieruniu, ul. św. Kingi 1, w Wydziale Środowiska i Rolnictwa, pokój nr 225.

Wnioski przyjmowane będą w Starostwie Powiatowym w Bieruniu terminie od 23 stycznia do 30 czerwca 2024 r.

Szczegółowe informacje dotyczące zasad odbioru zeskładowanych odpadów zawierających azbest, jak też składania wniosków można uzyskać w Wydziale Środowiska i Rolnictwa Starostwa Powiatowego w Bieruniu, ul. św. Kingi 1, pokój 225 oraz pod nr telefonu (32) 226 91 64 lub (32) 226 91 61 w godzinach pracy urzędu.

Kategoria: Powiązane pliki [7]
Format Data publikacji Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) Pobierz Zobacz
Kategoria: Aktualności
doc 2021-01-26 klauzula informacyjna RODO
ilość pobrań: 840
klauzula informacyjna RODO 43.5KB -
pdf 2021-01-26 zasady odbioru i unieszkodliwiania odpadów zawierajacych azbest
ilość pobrań: 1478
zasady odbioru i unieszkodliwiania odpadów zawierajacych azbest 1.89MB zobacz
doc 2021-01-26 wniosek na odbiór azbestu
ilość pobrań: 1100
wniosek na odbiór azbestu 73.5KB -
doc 2021-01-26 1.1. oświadczenie osoby fizycznej będącej przedsiebiorcą
ilość pobrań: 797
1.1. oświadczenie osoby fizycznej będącej przedsiebiorcą 43.5KB -
doc 2021-01-26 1.2. oświadczenie osoby fizycznej nie będącej przedsiebiorcą
ilość pobrań: 824
1.2. oświadczenie osoby fizycznej nie będącej przedsiebiorcą 40KB -
doc 2021-01-26 2. 1. oświadczenie o demontażu przed 28.11.1998 r.
ilość pobrań: 847
2. 1. oświadczenie o demontażu przed 28.11.1998 r. 30.5KB -
doc 2021-01-26 2.2. oświadczenie o niewykorzystanym azbeście
ilość pobrań: 826
2.2. oświadczenie o niewykorzystanym azbeście 30.5KB -
do góry