• ul. św. Kingi 1
    43-155 Bieruń
    +48 32 226 91 00
  • Godziny pracy: Poniedziałek: 7:30 - 17:00
    Wtorek - Czwartek: 7:30 - 15:30
    Piątek: 7:30 - 14:00
Strona główna/Aktualności/Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych (..)

Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych dostępni na jednej ogólnopolskiej infolinii KAS

25 Września 2024
  • Od 1 października pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) będą udzielać informacji z wykorzystaniem jednego numeru telefonu do wszystkich urzędów skarbowych w kraju.
  • Tak jak dotychczas, dzwoniący uzyskają ogólną informację podatkową i celną.
  • Nowością jest możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.

– Ogólnokrajowa infolinia KAS zapewni naszym klientom szybką i profesjonalną obsługę, dostarczy rzetelnych i pewnych informacji. Zadbaliśmy o bezpieczeństwo udzielanych informacji. Uwierzytelnienie kodem telePIN zapewni ochronę danych osób korzystających z infolinii – podkreśla wiceminister finansów zastępca szefa KAS Małgorzata Krok.

W ramach infolinii KAS w całej Polsce będzie obowiązywał jeden numer telefonu do wszystkich urzędów skarbowych (bez celno-skarbowych i wyspecjalizowanych):

  •  22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych)
  • +48 22 330 03 30 (dla połączeń z zagranicy)
  • 801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych)

Możliwości nowej infolinii

Klient będzie mógł połączyć się z pracownikiem urzędu skarbowego lub pracownikiem Krajowej Informacji Skarbowej. Podczas rozmowy Klient uzyska ogólną informację podatkową i celną, ale również, co stanowi nowość w usłudze, uzyska informację w swojej indywidualnej sprawie, po uwierzytelnieniu bezpiecznym telePINem.

TelePIN nadawany jest samodzielnie przez klienta po zalogowaniu do e-Urzędu Skarbowego.

Pełnomocnik (PPO-1) oraz osoby upoważnione do konta organizacji UKO chcący uzyskać szczegółowe informacje, uwierzytelniają się najpierw swoim telePINem osobistym, a następnie podają dane swego mocodawcy (NIP/PESEL).

 W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.

Jak to będzie działało w praktyce pokazują poniższe schematy.

Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w swojej sprawie:

grafika przedstawiająca trzy obrazki pierwszy czerwony obrys dzwoniącego telefonu, drugi czerwony obrys telegonu z ręka wskazującą na klawiaturę, trzecia czerwony obrys konsultanta telefonicznego

 Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w sprawie mocodawcy (PPO) lub organizacji (UKO):

grafiki: czerwony obrys telefonu dzoniącego, telefonu z ręką wybierającą numer, dwóch telefonów z przekierowaniem, telefonu z ręką wybierającą mumer,czerwony obrys konsultanta telefonicznego

 

do góry